Μπαλλέτο Ενηλίκων


Mπαλλέτο Ενηλίκων

Δευτερα

  • Αλεξίου Άλκηστις

    Ανοιχτό

Τετάρτη

  • Αλεξίου Άλκηστις

    Ανοιχτό

Δείτε το πλήρες πρόγραμμα

Για αρχάριους και προχωρημένους
Μυηθείτε στην τέχνη του κλασικού χορού με τη βοήθεια έμπειρων δασκάλων μπαλέτου, σε ένα έντονο, δυναμικό μάθημα μιάμισης ώρας, που βασίζεται στη ρώσικη μέθοδο «Βαγκάνοβα». Το μάθημα είναι διαμορφωμένο έτσι ώστε να καλύπτει διάφορα επίπεδα μαθητών: αρχάριους (με απλούς αλλά χορευτικούς συνδυασμούς) και προχωρημένους (για βασική εκγύμναση και ενδυνάμωση). To μάθημα ξεκινά με ασκήσεις στη μπάρα, που αποσκοπούν στο ζέσταμα όλων των μυϊκών ομάδων του σώματος και που θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε δύναμη, σταθερότητα, ευλυγισία, αντοχή και να τοποθετήστε σωστά στο χώρο. Ακολουθούν απλοί συνδυασμοί στο κέντρο της αίθουσας, που απαιτούν περισσότερη ισορροπία, μεγαλύτερη αυτοσυγκέντρωση, μουσικότητα και χορευτικότητα. Σταδιακά εξασκήστε σε πιο πολύπλοκα βήματα, χορευτικούς συνδυασμούς που ξεκινούν από τη γωνία, μεγαλύτερα άλματα, πιρουέτες, κ.ά.


Αλεξίου Άλκηστις


Λίγα λόγια για τη μέθοδο «Βαγκάνοβα»

Η μέθοδος «Βαγκάνοβα», που αποτελεί σήμερα ένα από τα δημοφιλέστερα συστήματα διδασκαλίας κλασικού χορού, πήρε το όνομά της από την σπουδαία χορεύτρια και δασκάλα Αγραπίνα Βαγκάνοβα (1879 – 1951). Την περίοδο που ήταν χορεύτρια στα μπαλέτα Μαριίνσκι, η Βαγκάνοβα παρατήρησε ότι από το ρωσικό μπαλέτο έλειπε μια συγκεκριμένη μέθοδος. Ξεχώρισε λοιπόν τα πιο σημαντικά γι’ αυτήν στοιχεία από όλα τα άλλα στυλ κλασικού χορού εκείνης της εποχής (γαλλικό στυλ, ιταλική μέθοδος Cecchetti) και δημιούργησε ένα νέο, συμπαγές σύστημα που έδινε έμφαση στην αρμονία και τον συγχρονισμό όλων των μελών του σώματος και τόνιζε τη λειτουργία του λαιμού και της σπονδυλικής στήλης. Το σύστημα της Βαγκάνοβα είναι ουσιαστικά η φυσική εξέλιξη των παραδόσεων του ρωσικού μπαλέτου, σε συνδυασμό με τα καλύτερα στοιχεία της γαλλικής και της ιταλικής σχολής. Θεωρούσε τη σκληρή εκπαίδευση του χορευτή και την πειθαρχία βασική προϋπόθεση για την ελεύθερη όσο και ελεγχόμενη κίνηση του σώματος. Προτροπή της ήταν «να προσπαθούμε να κρατάμε επαφή με τη ζωή και με την τέχνη». Η μέθοδός της εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο, αποτέλεσε το α και το ω για χιλιάδες νέους χορευτές, και οδήγησε στην μετέπειτα αποθέωση του ρωσικού μπαλέτου. Η μέθοδός της έχει καταγραφεί στο βιβλίο Βασικές αρχές του κλασικού μπαλέτου (1934), όπου παρουσιάζονται όλες οι κινήσεις σε ομάδες με βάση μερικούς θεμελιώδεις τύπους και υλικό για ένα υποδειγματικό μάθημα.

Τι φοράμε;
Τα καταλληλότερα ρούχα για το μάθημα μπαλέτου είναι μαλακά, ελαστικά κορμάκια, καλσόν, γκέτες και μαλακά παπουτσάκια χορού, που μπορείτε να προμηθευτείτε από εξειδικευμένα καταστήματα χορού. Καλό είναι να αποφεύγονται τα ανελαστικά υφάσματα για τη δική σας ευκολία και οι πολύ φαρδιές φόρμες για να μπορεί η δασκάλα να διακρίνει ευκολότερα τις ατέλειες, τα λάθη, αλλά και τα «δυνατά» σας σημεία!